תיירות הר ועמק

כל מה שצריך לדעת על שבת חתן

בתי הארחה לשבת חתן

אנחנו יודעים, החתונה עצמה הינה האירוע הגדול והמשמעותי ביותר עבור הזוג המתחתן, אבל חשוב לומר כי גם שבת חתן צריכה לקבל את הכבוד הראוי לה. למי שלא מכיר, שבת חתן הינה מסורת אשר בה המשפחה מתכנסים בשבת שלפני החתונה או בשבת שלאחריה על מנת לחגוג את הנישואים הטריים, להעלות את החתן לתורה ולתת לו לקרוא מהפרשה. אז מה צריך לארגן לקראת אירוע כזה ומה צריך לדעת? צוות מלון טיבריא כאן על מנת לספק לכם את המדריך המלא לקיום שבת חתן במלון בצפון.

את מי מזמינים לאירוע?

בתור התחלה נדבר על סגירת הפרטים הראשונים של האירוע, כלומר מי בכלל צריך להגיע לשבת חתן?

  1. משפחה: בדרך כלל אירוע זה הוא בעיקר למשפחה וביניהם ההורים, האחים, בני הזוג של האחים והילדים, סבא וסבתא משני הצדדים, דודים וגם בני דודים.
  1. מה עם הצד של הכלה? אף על פי כי לא בכל המשפחות נהוג להביא את כל המשפחה המורחבת של הכלה, עדיין ניתן להזמין אותם במידה והדבר נתון לשיקולם של הזוג הנשוי הטרי. בכל מקרה ניתן ואף מומלץ להזמין את האנשים הכי קרובים לה כגון ההורים שלה, אחים ואחיות, חברות טובות וכדומה.
  1. חברים: אם יש לכם חברים קרובים שאתם ממש מרגישים איתם כמו אחים, גם אותם אפשר ומומלץ להזמין לאירוע.

מתי האירוע מתקיים?

לאחר שאתם קובעים את התאריך של החתונה, אתם יכולים לקבוע גם את התאריך של שבת החתן. יש לציין כי המסורת משתנה בהתאם למוצא העדתי.

  1. מזרחים וספרדים: אצל בני עדות המזרח ואצל הספרדים נהוג לקיים שבת חתן בשבת שלאחר החתונה.
  2. אשכנזים: אצל האוכלוסייה האשכנזית האירוע מתקיים בדרך כלל בשבת אחת לפני שהזוג מתחתן.

אתם כמובן מוזמנים לבחור על פי איזה גישה ללכת בהתאם למסורת ולרצונות שלכם.

איך מתבצע האירוע?

שבת חתן הינו נוהג עתיק יומין במהלכו עולה החתן לתורה בשבת שלפני או אחרי החתונה. מדובר במנהג חשוב במסורת היהודית אשר נועד כדי לשמח את החתן והכלה ולהעמיק את ההיכרות בין משפחותיהם. למרות זאת, אנשים רבים מעדיפים לערוך שבת חתן למספר אנשים מצומצם ביותר בשל הטרחה והעלויות הגבוהות, זאת מאחר וארגון שבת חתן באופן עצמאי מצריך קרבה לבית הכנסת, בית גדול דיו לאירוח וארגון ארוחות.

מלון לשבת חתן – מתי זה כדאי?

אירוח שבת חתן בבית מלון מיועד עבור אותם אנשים שגרים רחוק אחד מהשני או עבור אנשים השומרים שבת, ולכן צריכים שבית הכנסת יהיה במרחק הליכה (כיון שאינם נוסעים בשבתות ובמועדי ישראל). כמובן שבנוסף לכל אלו, אירוח שבת חתן בבית מלון חוסך את כל הטרחה הכרוכה בארגון עצמאי.  

בדיוק לשם כך בתי הארחה לשבת חתן ומלונות רבים פותחים בשנים האחרונות את שעריהם לאנשים החוגגים שבת חתן, ומעמידים לרשותם את כל המתקנים והמצרכים הדרושים לשם כך – החל מהארוחות הכשרות והלינה, ועד לבית הכנסת שנמצא במרחק הליכה. שאלת השאלות הינה כיצד מוצאים את המקום אשר יעניק את התמורה הטובה ביותר להשקעה ולצרכים שלכם?

טבריה שבת חתן – טיפים לאירוח בבית מלון

היכן לחפש? בחירת בית מלון תיגזר ברוב המקרים ממידת הקרבה למקום מגוריהם של המוזמנים אז עם זאת יש אנשים אשר מעוניינים במקום מפגש ייחודי בקרבת אטרקציות ואווירה פסטורלית.

מלונות לשבת חתן – מחירים: כמה מקומות להזמין? את השאלה הזו כולנו מכירים מארגון החתונה בה תמיד כדאי לקחת מרווח ביטחון בבואנו לקבוע את מספר המקומות והמנות. במקרה של קיום שבת חתן בבית מלון הזמנת חדרים מיותרים כרוכה בעלויות גבוהות. מצד שני, לא נרצה חלילה שאורחינו ישארו ללא קורת גג. לכן מומלץ סמוך ככל הניתן לשבת החתן לוודא עם כל המוזמנים הגעה ולהיערך בהתאם.

שבת חתן הינו אירוע גדול וחשוב שיש לתכנן בקפידה. יש לקבוע מראש את מי מזמינים, מתי האירוע ובאיזה מקום יתקיים האירוע המושלם עבורכם. זיכרו כי אתם לא חייבים גם לעשות את זה לבד- אתם יכולים להיעזר באנשי מקצוע אשר מתמחים באירועים מסוג זה ויוכלו ללוות אתכם.

שבת חתן במלון טיבריא – המקום המושלם

מעוניינים באירוע בלתי נשכח? אצלנו תמצאו בניין אבן עתיק משוחזר באווירה אירופאית, שקט ושלווה במיקום מרכזי, אווירה משפחתית ושירות אדיב ומקצועי. אנחנו נמצאים במרחק הליכה מחוף הים, מהטיילת, מהמדרחוב ומבתי אוכל רבים וכשרים. כמון כן נציין כי חמי טבריה נמצאים במרחק 5 דקות נסיעה מהמלון.

השקענו חשיבה מעמיקה בכדי ליצור לכם את החופשה המושלמת במשך כל עונות השנה. כלל המתחמים ממוקמים בסמוך לאטרקציות רבות בהן תוכלו לטייל ומהן תוכלו ליהנות בהתאם לאופי האירוע.

רוצים לקבוע ביקור התרשמות? יש לכם שאלות? צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 052-2506777

 או בדוא"ל  sales@bikta.net ונשמח לתת לכם שירות!

תוכן עניינים

he_ILעִבְרִית
דילוג לתוכן